Ethtronic Music Unit 茜-AKANE-
ZAKKI (雑記)
Latest news/春のお仕事まとめ
- 2021/04/11 (Sun) |
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(日本語はこの後にあります)
The other day, I worked a recording with Triforce, my favorite quartet.
This time, it was really unfortunate that I couldn't see them in person.
Remotely recording is easy because I can do it at home,
but I felt it was difficult to communicate.
I want to work abroad again.
I had a lot to do in March.
Besides Triforce, I had 2 more recordings to do.
One with boys choir, and one with wind instruments.
In addition, I did two online classes of music workshops with foreign students.
A teacher from the Massachusetts Institute of Technology invited me
to talk about game music.
This was my first workshop, I thought it would be a good experience,
so I accepted it.
Their classes are at 9:30 and 11:00 am,
but in Japan, it was at 11:30 pm and 1:00 am.
That was really late!
There were about 15 students in each class.
I asked Maho Azuma to be an interpreter.
She is a flute player who played on my album.
I wanted to keep the self-introductions short and focus on the Q&A session.
The students were quieter than I thought.
I couldn't understand the facial expressions of the students on the laptop,
so I was confused a little.
They asked questions such as:
When you composing, do you watch the developed game video?
How will it be offered to developers?
What part do you start with when composing?
I answered in a simple way.
Most of the time, only draft pictures, background,
and storyboards are available.
I use these materials as inspiration.
If I waited until the game is ready,
I wouldn’t be able to meet the deadlines.
Also, I played some pieces of game music on the piano
(of course Panzer series).
Everyone seemed to enjoy it.
This was a really good experience for me.
If it weren't for this situation now,
I would go to Massachusetts and have a workshop there.
I would rather communicate with students directly.
Thank you for giving me a chance to do that, Ms. Dempsey!
体調など崩したりして
とても久しぶりのSallyです
うーん、やっぱりリモートはどうも苦手だ・・
などと言っていられません
仕事が進んでいるのはいいことです!
と、自分を叱咤激励しつつ
先日そのリモートなレコーディングが終わりました
もうすっかりお友達なTriforceの皆さんの
渋いスタジオでの録音
私は片隅のラップトップの中に ^o^;;
あちらは土曜の夕方から夜にかけてでしたが
こちらは日曜朝7:00からで
起き掛けでとろとろした顔で
その少し前にはマサチューセッツ工科大学の
音楽クラス(副科なんでしょうか?)から
ワークショップの依頼がありました!
え!?なぜ私?何をやる?とか考えている暇もなく
あっというまに当日がやってきて
これまたあちらは朝9時半からの授業
こちらは夜11時からで
夜中に妙なハイテンション全開
深夜2:30までしゃべってピアノも弾いて
あれは何だったんだろうと遠い目で回顧する私です
1年生のクラスと2年生のクラスをやったのですが
それぞれ15人くらいで
ノートパソコンだと表情などがよくわからず
反応もわからず、みんな大人しくて
これでいいのだろうか、と不安でいっぱい
幸い、よく一緒にお仕事しているボストン在住の
フルートプレイヤー、Mahoさんが通訳をやってくれたので
私の気持ちのドタバタ感はここで一回濾過され緩和されて
伝わってるだろうと、密かに願っていました
一応ゲーム音楽作曲家、としてのワークショップ
(そういう名目で呼ばれた?)と思うので
自己紹介含め、まずこの業界に入ることになった顛末を話し
こういうの作ったよ、というわけで時々ピアノを弾きました
ゲーム音楽を作る時の手順やインスピレーション
などについての質問などが出ましたが
うーん、それってインタビューみたいだなー
MITならもうちょっと突っ込んだ話が出るかなー
などと思っていたのですが
みんな普通に大人しくて可愛い生徒たちでした
もちろんピアノ演奏はパンツァーシリーズから
現在どこにも発表されてない
戦闘曲のピアノアレンジ版など弾きました!
喜んでもらえた・・・と思います
(拍手マークがたくさん出てた ^^;;;;あ、ありがとう・・・)
まあリモートは大変だけど
それ故にもらえた機会だったと思うし
色々勉強になったし
Geneviebe先生お招き本当にありがとうございます!
あーでもやっぱり現地に行きたいな
言葉が通じなくても人の交流は大事だな
と、当たり前かもしれませんが改めて
思うところたくさんです
そして久しぶりの外のスタジオで
ソプラノボーイズ君たちの録音も無事終わり